Wednesday, October 31, 2007

Apa masalah dengan jalan di ibu kota?


mesti ramai yang tertanya2 apakah kaitan tajuk dan juga gambar di atas...hurm ok 11am...aku g kat 7 eleven alor gajah nie...hurm bukan seperti kebiasaanya untuk membeli roko tetapi hari ini aku dtg dgn niat yg lain...hurm sure korg tgh agak apa yg akan jadik kat aku kan hari nie...don't worry...nothing happened...just satu langkah baru untuk aku maju kehadapan...
malam tadi ketika pulang dari kerjanya,akak aku terus bertanya samaada aku ingin bekerja parttime di 7eleven...hurm agak kurang berminat pada mulanya kot tapi at last disebabkan management trainer kat 7e alor gajah tue member bek akak aku dari sekolah rendah ag aku pun menyatakan persetujuan....setelah berbalas beberapa msg ngan kawan dier tue dia menyuruh aku ke 7eleven pukul 11 pagi nie...

aku sampai di depan 7eleven menunggang modenas elegan 150cc "MBC5912" dengan gahnya...hurm aku terus masuk ke kaunter dan kebetulan minah yg tgh jaga kaunter tue aku kenal...dgn tak malu nye aku memintak borang sambil aku suh dia panggilkan member akak aku tue....then setelah mengisi borang aku terus ke office dan diberi sedikit penerangan jikalau aku diterima kerja....

hurm aku bekerja bukan untuk duit....hanya untuk menimba pengalaman...mengisi masa lapang...aku sudah tidak mahu dilabel pemalas...aku yakin dgn diri aku...aku berazam untuk menjadi pekerja contoh peringkat kebangsaan untuk 10 tahun berturut2 bermula dari tahun ni =)

it's already late...time for me to pick up my lil brother at his school...kecoh tol lah adik aku nie...k fellas...

later....

(so apa kena mengena tajuk ngan karya aku nie?aku pun tatau...whutevaaaa)

No comments: