Sunday, November 18, 2007

happy day =)

hurm hampir 4,5 hari gak aku tak post pape...aku terlalu letih...jadual aku sgt ketat...dgn kadar tdo aku lagi...so aku harap korg sabar jelah ngan aku...

aku melalui hari2 yg ceria jugak sepanjang aku tak mengepost kat sini...kelmarin iaitu ari jumaat,selepas selesai solat sunat jumaat aku dgn bangganya memacu kuda maroon aku bernama MBC5912 bersama2 ngan member aku afiq n nasri pergi ke seremban...tujuan aku satu je...bukan nak cari awek...jumpa awek...cari jodoh...sume tue bukan...aku nak g apply keje kat majlis perbandaran seremban...

di tgh2 kehangatan matahari yg sedang mencanak tegak di atas kepala aku tue,aku memulakan pejalanan dgn BISMILLAH....kol 2 setat gerak...sepanjang perjalanan pergi takde pe yg best pun kecuali berhenti tepi highway semata2 nak makan kueh apam balik yang aku beli sebagai bekalan...hahahaaa...then sampai je kat mps punyalah ramai yg apply...macam tak confident je leh dapat tapi rezeki kan sape lah tau...

pas je aku g situ terus melepak sat pusing2 kat terminal one...tiada apa kecuali anak2 muda yang konon2 baru nak naik a.k.a agas2 berkeliaran...membosankan...ingat nak makan kat situ tapi memandangkan aku sgt kedekut dalam soal berbelanja aku memutuskan untuk makan kat kedai2 tepi jalan spanjang perjalanan balik nanti...

pukul 4 petang perjalanan balik pun bermula...megikut jalan lama aku dgn sabar memerhatikan semua kedai makan tutup je...pergh perut dah lapar...belum makan tghari ag....then aku teringat kat sebuah kedai makan...kedai ni terletak kat ulu pari...dkt area2 kota...jalan lama dari seremban nak ke tampin ar...tapi tempat nie jauh ke dalam hutan...dekat kaki bukit...betul2 sebelah kem pkn ulu pari...aku terus memacu ke sana...dah sampai jalan masuk ni hati aku mmg tak sabar nak kena kueteau goreng terbang dia....perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....mmg terbaik di negeri sembilan dan di sekitarnya...tapi.........

sgt malang..dah ar dari jalan besar nak ke dalam tu nak dekat 10 minit...cantik je kan makcik tu selamber je cakap kedai dah tutup...kecewa sial aku....arghhhhh....aku kembali pergi ngan hampa...

akhir sekali kat alor gajah jugak aku makan...

hujan emas di negeri org,hujan batu di negeri sendiri,lebih baik negeri sendri...

sekian wassalam...

1 comment: