Tuesday, November 13, 2007

Senjata,Darah,Nyawa - BigBROTHER - 002

-5 November 2001

di pejabat "megat family"
"megat family" merupakan satu kumpulan kongsi gelap yang berselindung di sebalik perniaagaan mereka...di melaka terdapat sebuah kongsi gelap yang besar..."BigBROTHER" merupakan satu rangkaian kongsi gelap di seluruh melaka...di bawah rangkaian ini ada beberapa family yang menyokong pergerakan ni...antara nya adalah "megat family"

megat shah ahmadini - BigBROTHER clan,megat family captain,ayah megat...
ahmad danial - BigBROTHER clan,megat family officer,den pirate...
zulziman sharil - BigBROTHER clan,megat family lieuftenant,barongan...

"ayahnda,ingat lagi tentang seorang budak yang paling disayangi oleh ayahnda darman,BigBROTHER clan,darman family captain"kata den pirate kepada megat..."yup surely,is it any problem wit him?".."no problem,just a rumour said that he is going to take back the RM 2'000'000 from the finance manager at jalan semabok,that finance manager is along yap,the one who promises to pay the debt for darman family"...sambung barongan..."just look what that little 'dragon of the darman family' can deal with along yap...even the front soldier of darman family cannot make along yap pay that debt,how can he does?"sambung megat sambil ketawa...."tomorrow is the time,he is going there with sanmi,BigBROTHER clan,darman family officer",terang den pirate..."let's enjoy the blood tomorrow"ringkas kata megat sambil menutup perbualan mereka....

along yap merupakan seorang pengurus syarikat pinjaman tanpa lesen di semabok,mereka berhutang sebanyak 2 juta ringgit kepada darman family...ini adalah kerana mereka mesti membayar wang pelindungan kepada darman family untuk meneruskan perniagaan mereka...sudah hampir 2 tahun mereka tidak membayarnya kerana mereka mula memandang serong keupayaan darman family...sanmi yang merupakan orang atasan darman family juga tidak berjaya membuatkan along yap membayar semua wang perlindungan itu....

"darman family" pula merupakan satu lagi cabang family di bawah BigBROTHER...diketuai oleh ayah darman - BigBROTHER clan,darman family captain,ayahnda darman,diikuti dengan salim najmi - BigBrother clan,darman family officer,sanmi,dan juga ariswatih - BigBROTEHR clan,darman family lieuftenant,aris black...

lewat hari itu di siren-bar...

"anis,what a bored day,why there is no more pretty woman come to this bar?"kata aku sambil menjeling ke arah yuyu...yuyu menjengil ke arahku..."gatal punya jantan,aku yang cantik ni taknak pulak dia pandang,sibuk nak cari awek2 lain"balas yuyu dalam nada bergurau...kami ketawa bersama2...mmg indah hidup disamping yuyu dan anis...mereka bagaikan sama darah dengan aku,andai aku gembira mereka gembira,andai aku sedih mereka akan tumpang sedih...tiba tiba aku teringat peristiwa pagi tadi...

- jam 0706,5 november 2001...

telofon ku berbunyi,lantas aku terjaga dari tidur dan menjawab penggilan dari nombor yang aku tak kenali...

"hello.."
"yup,tdo lagi ke bro?"
"just wake up,who's that?"
"hey,tak cam suara aku"
"hurm ok got it,sanmi rite?"
"yup its me,so how about you luffy?"
"life's well,ada pape yang aku leh tlg?"
"just cut it out,ayah darman....."
"kenapa dgn dia?????"
"relax brother,tenang je,dia tak apa2,just along yap?"
"hurm aku kenal,finance manager kat jalan semabok kan?"
"yup,dia hutang dengan darman family 2 juta ringgit,so the deal is,kau dapatkan duit tue dgn aku esok,5% dari semua kau punya,aku tak makan apa2...lebih2 kita hantar dekat pejabat darman family,amacam?"
"ok,not such a big problem brother...hahhaa"
"aku tau,kalau tak takkanlah ayahnda gelar kau 'luffy,dragon of the darman family' betul tak?"
"whatever,jumpa kau depan maybank melaka raya esok,pukul 3 petang k"
"k thnx bro,see ya"
"k"

aku menamatkan perbualan sambil menyambung tidurku....

bersambung....

No comments: